sunnuntai 8. maaliskuuta 2020

Heidi leipoo: Sämpylät ilman hiivaa

Mä en koskaan tee esim pizzapohjaa niin että laitan hiivaa, sämpylöitä oon tehny ennenkin ja maistan sen hiivan sieltä läpi, samoin pullasta (en muista vuosilukua tai tuhatta koska oon viimeks leiponu pullaa!!!)

Tää resepti ois varmaan tarvinnu tehä ensimmäiseen "Heidi leipoo"-postaukseen koska tää on niin simppeli et ketä tahansa mämmikoura osaa tän tehdä.
Ohjeen oon ottanu netistä mut oon ite säveltänyt aika paljon, esim alkuperäseen ois tullu ruisjauhoja, mut mulla ei ollu niitä.

4 dl vehnäjauhoja
2 dl kaurahiutaleita
1 1/2 tl suolaa
1 rkl leivinjauhetta
1 kananmuna
1 rkl rypsiöljyä
3 dl vettä

Laita uuni 200 C.
Kuivat aineet sekaisin keskenään. Sekaan muna, rypsiöljy ja vesi.
Mulla tuli tästä ihan sairaan löysä taikina, joten lisäsin aika reippaalla kädellä vehnäjauhoja että sain edes jotenkin pyöriteltyä jonkunnäkösiä pyöreitä palleroita :D Ja sitten uuniin n. vartiksi, näin luki ohjeessa mut mulla oli n. 25 minsaa...



Lämpimänä nää viel meni, mut hitto soikoon, mun sämpylät on AINA kivikovia! Ehkä sit laitoin ihan liikaa niit jauhoja...

Esteettisyydellä mun tekeleet ei pääse loistamaan. Harjotellaan vielä ja katotaan millanen mestari musta vielä tulee :D




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Suositeltuja postauksia: